Anar a la Web de la Diputació de Castelló

La província de Castelló tanca Fitur 2025 amb 40 accions promocionals i desenes de reunions per a continuar impulsant el turisme i aconseguir l'objectiu de 2,2 milions de turistes

La província de Castelló tanca Fitur 2025 amb 40 accions promocionals i desenes de reunions per a continuar impulsant el turisme i aconseguir l'objectiu de 2,2 milions de turistes
27 de Gener de 2025

La institució provincial fa un balanç positiu de la Fira Internacional de Turisme de Madrid en la qual s'han dut a terme reunions amb touroperadors i empreses amb l'objectiu de continuar reforçant la projecció de la província com a destinació turística d'excel·lència.

La província de Castelló tanca Fitur amb 40 accions promocionals i desenes de reunions per a continuar impulsant el turisme i aconseguir l'objectiu de 2,2 milions de turistes.

La institució provincial fa un balanç positiu de la Fira Internacional de Turisme de Madrid en la qual s'han dut a terme reunions amb touroperadors i empreses amb l'objectiu de continuar reforçant la projecció de la província com a destinació turística d'excel·lència. “La província de Castelló ha estat bé present tant durant els dies dedicats a professionals com els dies oberts al públic general en els quals hem mostrat els infinits motius perquè visiten, senten i s'enamoren de la nostra província”, ha expressat la presidenta Marta Barrachina.

En la seua aposta pel desenvolupament dels productes turístics que complementen el producte de sol i platja i que contribuïsquen a la desestacionalització, des de la Diputació de Castelló ha mostrat en Fitur l'Estratègia Turística Provincial per a este 2025, que versa entorn a cinc productes turístics principalment: el cicloturisme sota la marca Castelló Cycling, la gastronomia sota la marca Castelló Ruta de Sabor, el programa de viatges per a majors Castelló Sènior, els festivals de música sota la marca Castelló Terra de Festivals; i els encants de la província en la pantalla amb Castelló Terra de Cinema. Al costat d'estos cinc productes turístics, a més de la promoció del turisme de sol i platja, la Diputació de Castelló perseguix els objectius d'atraure més turistes, internacionalitzar Castelló, desestacionalitzar el turisme i potenciar un turisme de qualitat i salut.

“La província de Castelló alberga un gran potencial per a la segmentació i diversificació de la seua oferta turística i, a més del gran atractiu que posseïxen els 120 quilòmetres de costa, els municipis d'interior tenen un gran element diferencial que aconseguixen que el conjunt de la província siga un referent turístic a nivell provincial, local, nacional i internacional”, ha subratllat la dirigent provincial.

Per a promocionar i continuar impulsant els productes turístics i aconseguir el gran objectiu de 2,2 milions de turistes per a este 2025, la província de Castelló ha sigut protagonista de l'estand de la Comunitat Valenciana amb motiu de les 40 accions promocionals que s'han dut a terme tant Plaça Central, l'escenari principal de l'estand, com a la sala de premsa reservada per a diferents presentacions “i en l'espai destinat als showcooking en els quals diversos cuiners de la província han mostrat les excel·lències gastronòmiques i culinàries que posseïx Castelló”, ha indicat el vicepresident i responsable de l'àrea Turística, Andrés Martínez.

Una excel·lència culinària que ha estat avalada pels Estrellas Michelin de la província Miguel Barrera (restaurant Cal Paradís de Vall d'Alba), Raúl Resino (restaurant Raúl Resino de Benicarló) i Alejandra Herrador i Emanuel Carlucci (restaurante Atalaya d’Alcossebre). Tots ells van mostrar els productes de la gastronomia de la província a través d'unes creacions culinàries que han tingut com a ingredients principals productes de quilòmetre 0 i molt “de la terreta”. Tampoc va faltar el Xef Bosquet en esta demostració culinària, a més de cuiners de diferents punts de la província com Vila-real, Llucena, Peníscola, Orpesa o Castelló.

Les accions realitzades per part dels ajuntaments s'unix a la part expositiva de l'estand durant els dies oberts al públic i on es va exposar tot tipus de fullets i material promocional del conjunt de la província. “Amb això es reforça el gran aparador que és Fitur per a mostrar als professionals i visitants de la Fira Internacional de Turisme totes les bondats i possibilitats turístiques que oferix el conjunt de la província de Castelló”, ha continuat Andrés Martínez. Destacar que durant els dies que la fira va obrir les seues portes per al públic general, els assistents van mostrar interés per allotjament turístic en la zona de litoral, activitats nàutiques així com l'oferta turística de l'interior de la província sobretot durant els ponts festius.

I, a més de les accions promocionals, la Diputació de Castelló ha mantingut tota una sèrie de reunions amb touroperadors del Regne Unit i Alemanya, ja que són comprats de gran interés per les connexions aèries que té la província amb els dos països, a més de reunió amb empreses relacionades amb els productes turístics que impulsa la institució provincial, com el cicloturisme o el nou producte turístic per a posicionar a Castelló com a Terra de Cinema.

En el seu conjunt, “des de la Diputació de Castelló hem reforçat el nostre compromís per a aconseguir que la indústria del turisme de la nostra província siga competitiva durant tot l'any i aconseguir, així, avançar en la millorar d'oportunitats per a tot el nostre territori”, ha conclòs la presidenta Marta Barrachina.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador