La presidenta de la Diputació inaugura l'estand de la província en Cevisama que, sota el paraigua de Castelló Terra de Ceràmica, exhibix durant els dies de fira l'excel·lència de la indústria ceràmica castellonenca i el seu impacte en el desenvolupament del territori.
“Hui, després de quaranta edicions, no sols estem en Cevisama, estem a casa. Perquè ací, entre taulells, colors i textures, està l'ànima de Castelló, eixa terra que no sols xafa ceràmica, la viu, la crea i la reinventa cada dia”. Així ha començat la presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, la seua intervenció durant la inauguració de l'estand de la província de Castelló en la 41a edició Cevisama, la fira internacional de referència del sector ceràmic que es desenvolupa en Fira València fins al pròxim 28 de febrer.
Durant la inauguració, la presidenta de la Diputació ha enaltit la industrialització i el disseny com el millor binomi perquè el sector ceràmic continue creixent i continue sent “font de vida per a Castelló”. Quant a eixe creixement, la dirigent provincial ha remarcat l'efecte multiplicador que té la ceràmica en les oportunitats, l'ocupació i l'economia de la província de Castelló. Un sector ceràmic que “és el motor econòmic de Castelló, generant el 32,2% del PIB i el 30% de l'ocupació”, ha indicat Marta Barrachina, qui ha continuat explicant que el sector concentra el 98% de la producció nacional i el 78% de les empreses del país, “exportant talent i esforç al món”. I, concretament durant el 2024, va superar els 4.000 milions d'euros en facturació, donant treball a 70.000 persones, directa i indirectament. “Estes xifres no sols mesuren barems econòmics sinó també el treball incansable i la passió dels qui cada dia alcen la província amb el seu esforç i dedicació”, ha remarcat la màxima representant de la institució provincial.
Totes estes dades testifiquen la importància del sector ceràmic per a la província castellonenques i, per això, “des de la Diputació de Castelló sabem que donar suport a este sector és donar suport a l'essència de la nostra província, reforçar l'economia i crear noves oportunitats”, ha incidit Marta Barrachina.
I és que “Castelló és Terra de Ceràmica. Una terra que ha fet de la innovació el seu llegat, del disseny el seu llenguatge i de l'excel·lència la seua carta de presentació al món”. “No parlem sol de productes, parlem d'art, d'una indústria innovadora i de somnis modelats a foc lent”, ha continuat la dirigent provincial qui ha continuat posant en valor el treball i el relat que hi ha darrere de cada una de les peces de ceràmica. Cada una d'elles, “compte una història, la de generacions que han deixat la seua petjada en tallers i fàbriques, la d'empreses que s'han convertit en símbol de prestigi internacional, i també la de jóvens que hui troben en este sector un horitzó ple d'oportunitats”.
La presidenta de la Diputació també ha posat en valor Cevisama, una fira que després del continu creixement des que va començar en 1983 s'ha consolidat com una fira líder a nivell mundial en ceràmica, equipament de bany i pedra natural. “Perquè Cevisama no sols exposa ceràmica, exposa futur. Ací els grans èxits empresarials conviuen amb les idees dels qui estan cridats a ser els protagonistes del demà. Ací el talent inspira i la innovació obri portes que fa uns anys ni tan sols imaginàvem”.
Per a la present edició, l'estand de la Diputació de Castelló congrega als municipis del clúster ceràmic de la província, els qui durant esta setmana mostraran els seus projectes de creixement i posicionament industrial. Com ha explicat Marta Barrachina, “este estand de la província de Castelló, amb els seus 14 actes programats es convertix durant esta setmana en l'aparador més destacat per als nostres ajuntaments i entitats, oferint un espai en el qual puguen exhibir al món l'excel·lència de la nostra indústria ceràmica i el seu impacte en el desenrotllament dels nostres municipis”.
I, a més del suport del sector ceràmic durant Cevisama, la presidenta de la Diputació ha incidit en la posada en valor de la institució provincial durant els 365 dies de l'any amb projectes i iniciatives com el Concurs de Regeneració Urbana (CRU) amb les quals la institució reforça la seua aposta pel desenvolupament del nostre territori i generar oportunitats per als pobles xicotets. La ferma aposta pel CRU es traduïx en què el seu pressupost s'ha incrementat fins a superar el milió d'euros per a la seua octava edició. El Govern provincial ha inclòs en el CRU una nova categoria per a municipis de menys de 5.000 habitants, reforçant així l'aposta pels xicotets pobles de la província, que mereixen un especial suport i atenció per part de la Diputació en comptar amb menys recursos que les grans ciutats. La presidenta de la Diputació ha posat en valor el concurs CRU que, després de set edicions, s'ha convertit en sinònim de ceràmica, un reclam turístic i una oportunitat per a potenciar el nostre territori.
A més, la Diputació recolza iniciatives a través de col·laboracions amb Ascer, Anffecc i Asebec. “A través de les col·laboracions i suports estratègics, busquem potenciar la innovació i el creixement continu, assegurant que el sector ceràmic continue sent un pilar fonamental de la nostra economia i un referent a nivell nacional i internacional”, ha subratllat la presidenta provincial.
Marta Barrachina ha finalitzat la seua intervenció en la inauguració de l'estant animant a traure el màxim aprofitament en Cevisama “per a enfortir vincles i generar noves oportunitats. “Castelló és i serà sempre Terra de Ceràmica. De talent, d'innovació i d'èxit compartit”, ha conclòs.