L’Arxiu de la Diputació Provincial de Castelló té assignades una sèrie de funcions, per a la gestió administrativa, el dret d'accés a la informació, la investigació i la cultura.
Entre els serveis interns que presta, es troben:
- La supervisió de la gestió de documents de la Diputació.
- L'administració de l'arxiu electrònic de la Diputació i l'anàlisi i manteniment del sistema de gestió de documents electrònics.
- L'elaboració i aplicació dels instruments arxivístics necessaris per a la gestió de documents en la Diputació.
- La formació i assessorament al personal de la Diputació en matèria d'arxius i gestió de documents.
- L'elaboració de normes per a l'organització dels arxius d'oficina.
- La regulació del procediment de transferència de documents a l'Arxiu.
- El tractament arxivístic dels documents, que inclou les tasques d'identificació, classificació, descripció, ordenació, instal·lació i valoració, i 'eliminació de documents d'acord amb les Taules de Valoració Documental aprovades en l'organització.
- El servei de consulta i préstec intern de documents.
- La protecció i conservació del patrimoni documental de l'organització.
- La gestió de l'equipament i instal·lacions de l'Arxiu.
Els serveis externs inclouen:
- L’accés i servei de documents i informació a la ciutadania.
- La regulació de les condicions de consulta i préstec de documents.
- La posada a la disposició dels usuaris dels instruments de descripció necessaris.
- La difusió del patrimoni documental de l'organització per a finalitats culturals, científiques i educatives.
- L'assistència tècnica a municipis en matèria d'arxius i gestió de documents.